Na zebraniu wolontariuszy rozmawialiśmy o tym, jak możemy pomóc w kształtowaniu jeszcze lepszego wizerunku MNW. Jednym z pomysłów było „Front of house” – wolontariusze witający gości przy wejściu do Muzeum i służący im wszechstronną pomocą. Pomysł się bardzo spodobał.
Zgłosiło się 8 osób chętnych do witania gości, wszystkie ze znajomością języka angielskiego. Postanowiono, że będziemy dyżurować w soboty i w niedziele, każdy wolontariusz jeden raz w miesiącu.
Aby pomóc nam w wykonaniu zadania, zorganizowano specjalne szkolenie. Na początku listopada odbyło się spotkanie na którym zaproszeni pracownicy Muzeum opowiedzieli nam o swoich obowiązkach, swojej pracy i problemach jakie mogą się pojawić.
Pracownicy informacji, kas biletowych oraz szatni pomogli nam zrozumieć jak ważna jest rola każdego z nich w prawidłowym funkcjonowaniu Muzeum i jak wolontariusze mogą w tym pomóc. Dowiedzieliśmy się co mamy robić, o czym pamiętać, jakich informacji udzielać oraz otrzymaliśmy wiele praktycznych wskazówek.
Bożenka Pysiewicz z Działu Edukacji przedstawiła nam niezwykle ciekawą prezentację pt. „Wprowadzenie do obsługi klienta instytucji kultury”. Opowiedziała o tym, że klient to nasz gość w Muzeum i powinniśmy zapewnić mu najwyższą jakość usługi. Zarówno pracownicy Muzeum jak również wolontariusze, możemy mieć znaczący wpływ na wrażenie jakie odnoszą osoby odwiedzające naszą instytucję.
Wyposażeni w wiedzę i plakietki „Chętnie pomogę. Here to help” wystartowaliśmy 18 listopada 2017 roku. Jak dotąd wrażenia dyżurujących wolontariuszy są pozytywne, widzimy sens i potrzebę naszej obecności na „pierwszej linii frontu”. Mam nadzieję, że również zwiedzający poczuli się bardziej komfortowo, wiedząc, że mogą otrzymać potrzebne informacje i pomoc od osób, które nie są pracownikami, ale również poświęcają swoje serce i czas Muzeum Narodowemu w Warszawie.